Nedávno se objevila studie z ČVUT, obor marketing a telekomunikace, která zjistila, že nejen podstatným způsobem reklama působí na děti, ale hlavní je to, že děti si tu reklamu ani neuvědomují a nedokáží rozpoznat, kdy jde skutečně o zájem youtubera v daný produkt, kdy je opravdu unešen, a kdy je to již placené partnerství. Děti prostě uvidí hamburger, který jí jejich oblíbený internetový idol a chtějí ten samý, aniž by si nijak uvědomovali, že to může být pouze promyšlená reklamní strategie.
Sami internetoví influenceři nepřiznávají, že by točili reklamu za peníze, bojí se to přiznat, protože vždycky se ztratí nějaká část fanoušků, jakmile zjistí, že jsou jenom mluvící reklamní spot.
facebook z kostiček.jpg

Rodiče si to neuvědomují a chrání na špatných místech

Hlavně dospělí se snaží své potomstvo ochránit přede všemi vlivy reklamy v reálném světě, ale často zapomínají na to, že ještě větší vliv existuje na internetu a vaše dítě k němu má přístup pomocí malé obrazovky nebo počítače. Rodiče se tak o nějakém produktu, které dítě chce, dozví až v den, kdy opravdu za nimi jejich syn či dcera přijde a požaduje koupi dané věci. A nejsou to zdánlivě jenom hambugery, hračky apod., ale jsou to také i věci, které na první pohled nevypadají jako reklama – kalhoty, trička, mikiny, oblečení obecně, doplňky do domu, make-up. To všechno je do dětí doslova nacpáváno každou minutu, kterou trvá video a ony si to ani nedokáží uvědomit.
technologie pc.jpg

Zakázat jim to není ta správná cesta

Puritánsky sebrat zařízení a zamknout ve skříni je sice řešení, ale není to správné řešení. Vy si hlavně musíte najít čas ve vašem plném rozvrhu a s dítětem si o tom promluvit, co je reklama, co není. Co vypadá jako reklama. Musíte ho upozornit na to, že se snaží vydělávat naprosto stejně, akorát jako vy. Samozřejmě, pokud odstřihnete internet, tak je po problémech.

Reklama na internetu ovlivňuje nejen dospělé
4.3 (85%)4